iunie 10, 2020

Totul despre Outsourcing: Ce avantaje are si ce servicii pot fi externalizate?

Outsourcing

Ce este outsourcing-ul?

Outsourcing înseamnă “externalizare”. Practic este o categorie de procese sau servicii pe care tu, ca owner al unui business, le poţi delega către terţe părţi. Aceste terţe părţi îţi devin practic parteneri de afaceri, însă nu la modul că deţin cotă parte din business, ci la modul că aceştia te ajută pe tine să progresezi, cu riscuri şi chiar şi costuri mai mici decât ai avea în regim propriu.

Externalizarea de servicii către un terţ partener mai poartă numele de Business Process Outsourcing (BPO). Aşadar serviciile BPO sunt cele pe care alegi să le externalizezi.

Cum funcţionează procesul de outsourcing?

Să spunem că business-ul tău este un magazin online. Pentru acest magazin online ai o sumedenie de procese de care trebuie să te ocupi zilnic pentru ca el să funcţioneze. În linii mari ai:

  • contabilitate
  • procesarea comenzilor – de la stocarea mărfii până la coletarea pachetelor conform comenzilor primite
  • customer support – telefoanele, emailurile, mesajele pe care le primeşti de la clienţii tăi
  • management livrare – urmărirea livrărilor şi soluţionarea eventualelor probleme
  • SEO – acţiuni de promovare trafic organic în Google search
  • promovare online plătită – fie că vorbim despre Facebook sau Google Ads, fie că vorbim despre marketing afiliat sau parteneriate cu influenceri
  • optimizare listă produse (noi contracte), pregătirea ofertelor pentru a atrage trafic mai mult etc.

Lista este lungă, iar tu eşti singurul care se ocupă de business, sau ai o echipă restrânsă de oameni. Cum ar fi delegi o parte dintre procesele de mai sus, astfel încât să rămâi doar cu cele cărora le poţi face faţă? Ba mai mult, cum ar fi să le delegi unor experţi? Despre asta este vorba în procesul de outsourcing / externalizare. 

Ce servicii pot fi externalizate? 

Continuând exemplul cu magazinul online dat anterior, dintre procesele business-ului poţi alege să externalizezi:

  • contabilitate
  • fulfillment – adică logistica de depozitare, recepţionare, împachetare şi procesare a comenzilor tale către clienţii tăi finali (află mai multe despre fulfillment)
  • customer support
  • servicii SEO sau\şi promovarea online plătită

Exemplele de servicii  pe care le poţi externaliza pot continua sau pot fi altele, funcţie de tipul de business cu care te ocupi. 

Care sunt avantajele outsourcing-ului pentru companii? 

Avantajele outsourcing-ului / externalizării:

  • te ajută să te focalizezi pe activităţile importante, fără să mai ai grija tuturor proceselor
  • îţi permite să aloci resursele financiare sau/şi umane către alte activităţi care au şi ele nevoie
  • reduce riscurile
  • optimizează considerabil bugetul şi timpul alocate unor procese
  • economiseşte timpul şi bugetul alocate instruirii unui personal
  • îmbunătăţeşti performanţa prin faptul că apelezi la specialişti
  • scalabilitate mai mare – te poţi extinde ca business mai uşor şi cu mai multă încredere
  • minimizezi relaţiile de muncă la aranjamente contractuale simple, astfel eliminând riscul discuţiilor cu privire la „cine munceşte mai mult” (des întâlnite în cadrul business-elor mici sau de familie)

Nu uita că şi timpul tău este o resursă. Mai mult, timpul tău înseamnă şi el bani!

Cum te poate ajuta OPS?

OPS pune la dispoziţia tuturor tipurilor de afaceri online, dar nu numai, servicii realizate de experţi, precum cele de mai jos:

Servicii de Call Center & Customer Support

Servicii de e-Fulfillment

Servicii de Software Development

Vezi şi oferta noastră de e-Fulfillment + Customer Support, la preţuri super avantajoase (pachet de 2 servicii). Contactează-ne pentru mai multe detalii.

® Open Public Services est. 1996
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram